11 Eylül 2022 08:55
1-3 Aralık 2021 tarihlerinde toplanan 20. Millî Eğitim Şûrası'nda "Temel Eğitimde Fırsat Eşitliği", "Mesleki Eğitimin İyileştirilmesi" ve "Öğretmenlerin Mesleki Gelişimi" temaları ele alınmış, Millî Eğitim Bakanı Mahmut Özer'in başkanlığındaki Genel Kurula getirilen 124 maddenin 107'si oy birliği, 17'si ise oy çokluğu ile kabul edilmişti. Genel Kurula gelen 4 önerinin ise 2'si oy çokluğu, 2'si oy birliği ile kabul edilmişti. Böylece büyük bir çoğunluğu oy birliği ile kabul edilen 128 tavsiye kararı ortaya çıkmıştı.
Bakanlık politikaları ile tavsiye kararları arasındaki bağ güçleniyor
Güncel Eğitim Politikaları ve 20. Millî Eğitim Şûrası Tavsiye Kararları üçüncü raporuna ilişkin yaptığı değerlendirmede kararlara ilişkin süreci yakından takip ettiğine vurgu yapan Millî Eğitim Bakanı Mahmut Özer, şûra sonrasında üç aylık periyotlarda değerlendirme raporları hazırlandığını hatırlattı. Özer, "Üçüncü raporun ortaya koyduğu temel sonuç, Bakanlığın uyguladığı güncel politikalar ile tavsiye kararları arasındaki ilişkinin zaman içinde güçlenmesi oldu. Mart ayında yayımlanan ilk raporda, Bakanlık olarak attığımız adımlar ile ilişkilendirilen tavsiye kararı sayısı 57 iken haziran ayında bu sayı 62'ye, eylül ayında ise 68'e çıktı. Bununla birlikte daha önceki dönemlerde ilişki kurulan tavsiye kararlarına dair atılan adımlarda da derinlik sağlandı. Tutarlılığın en yüksek olduğu tema 'Temel eğitimde fırsat eşitliği'... Diğer temalarda da Bakanlığın adımları ve tavsiye kararları arasında uyumun arttığı gözlendi." dedi. Özer, raporda Bakanlık politikalarının, eğitim paydaşlarının görüşlerini daha fazla yansıttığına dikkat çekildiğini söyledi.
Mevcut politikalarda koyulan hedeflere yaklaşılıyor
Raporda, bir yandan atılan adımlarla tavsiye kararları arasındaki bağ değerlendirilirken bir yandan Bakanlığın ana politika alanlarında aldığı mesafenin ortaya konulduğunu dile getiren Bakan Özer, "Okul öncesinde hedeflenen okullaşma oranlarına ulaşmak için gereken yatırımlar, okullar arasındaki imkân farklarının azaltılması için sürdürülen projeler, öğretmen eğitiminde getirilen yeni yaklaşımın sonuçları ve mesleki eğitimde sürdürülen paradigma değişiminin güncel çıktıları sunuldu. Ortaya konulan sonuçlar, 2022 yılının sonuna doğru kütüphanelerdeki kitap sayılarına, 'Temel Eğitimde 10 Bin Okul Projesi'nde hedeflenen desteklere, okul öncesinde hedeflenen anaokulu ve ana sınıfı sayılarına önemli ölçüde yaklaşıldığını gösterdi." diye konuştu.
20. MİLLÎ EĞİTİM ŞÛRA KARARLARININ UYGULANMASINA YÖNELİK ÜÇÜNCÜ RAPORA ULAŞMAK İÇİN TIKLAYINIZ
Güncel Haberler
BAKAN TEKİN, PIKTES SOSYAL UYUM GÖSTERİSİ PROGRAMINA KATILDI
Millî Eğitim Bakanı Yusuf Tekin, Türk Eğitim Sisteminde Çocuklar İçin Kapsayıcı Eğitimin Desteklenmesi Projesi (PIKTES) "Halk [...]
24 Aralık 2024 14:22
"ÇOCUK EDEBİYATI ÖĞRETMEN KONGRESİ" DÜZENLENECEK
Millî Eğitim Bakanlığınca, çocuk edebiyatı alanında eser vermiş öğretmenlere yönelik "Çocuk Edebiyatı Öğretmen Kongresi" [...]
26 Aralık 2024 11:33
CİNNAH GENÇ YAZARLAR KOMPOZİSYON YARIŞMASI'NDA ÖDÜLLER, SAHİPLERİNİ BULDU
Millî Eğitim Bakanlığı ve Pakistan'ın Ankara Büyükelçiliği iş birliğinde iki ülke arasındaki ilişkileri güçlendirmek, [...]
24 Aralık 2024 17:49
MİLLÎ SPORCULARIN BEDEN EĞİTİMİ ALANINA ÖĞRETMEN OLARAK ATAMALARI GERÇEKLEŞTİ
Millî Eğitim Bakanlığına bağlı resmî eğitim kurumlarının beden eğitimi alanındaki öğretmen ihtiyacının karşılanması [...]
24 Aralık 2024 17:23